Pikku tauko paasi lipsahtamaan taha valiin, kun oli hiukan saatohommia tuossa, eika loppua ainakaan himassa toimivan netin osalta ola nahtavissa. Duunissa olin eilen pyorahtamassa, mutta siellakin oli muuttohommat sen verta vaiheessa, ettei siella mulle pahemmin tekemista loytynyt.

Tanaan sen sijaan olin ensimmaista kertaa Kiinan kurssilla, jonka on tarkoitus kestaa kuukauden paivat. Sitten mun olisi syyta olla valmis kohtaamaan tilanne kuin tilanne milla tahansa Kiinan lukemattomista murteista, silla kuukauden perasta aion lahtea hieman matkailemaan. Utopististahan moinen on, mutta kuten utopiat yleensakin, tamakaan ei ole taman hetken murhe.

Kaikesta huolimatta musta tuntuu, etta kylla tassa lyhyessakin ajassa, minka taalla vietan, ehtii jonkun verran kielta mukaan tarttumaan. Toivottavasti tarttuminen on edes puolittain samaa tasoa, kuin kaiken karvaisilla ja karvattomilla Kiinan naiselajilla, jotka pyrkivat ottamaan kaiken hyodyn (siis rahan tietysti, mitapa muutakaan) tallaisista turisteista irti. Milloin halutaan harjoitella englantia, tai ollaan valtavan vaikuttuneita mun tyylikkaista (ja kohta nelja paivaa putkeen paalla olleista, saatanan tuhnuisista unna pahan hajuisista) vaatteista. Kunpa saisi Annan tanne jo hetipaikalla - tulisi moiseen loppu kuin seinaan. Hyvina puolina ilmiosta voi kuitenkin todeta mm. sen, etta erilaiset jyrkahkotkin kieltaytymistavat alkavat tulemaan tutuksi.

Jeps, tylsaa ei ole todellakaan ehtinyt olemaan. Enka usko, etta hetkeen tuleekaan, silla tekemista riittaa niin kielen kuin viela hetken ihan peruselamisen jarkkailyn kanssakin. Mielenkiinnolla odotan mm. sita, minkalainen reissu mulla mahtaa olla edessa sunnuntaina, silla uusi kiinalainen ystavani, Kevin nimeltaanm on pyytanyt mua mukaansa rannikolle, jossa han ja hanen vaimonsa seka muutamia kollegoitaan China Mobilelta viettavat jonkinsortin virkistaytymispaivaa.

Vaan siita ja muustakin lisaa myohemmin, arvon lukijani, joiden olemassaolevuudesta en kuitenkaan tieda mitaan...

-Lasffae (tama oli kiinan opettajani sivistynyt arvaus nimeni kirjoitusasusta - ajattelin vaihtaa itsekin)